Friday, December 24, 2010

Membebel jap =)

OMELAN KOSONG DIPAGI HARI

Jika seseorang itu tidak diuji dengan ujian berat,
maka Janganlah berangan hendak sedap duduk, 
kerana sedarlah duhai sekalian umat,
sebenarnya Thats a Big problem,

 Pada zaman nabi,
Setiap nabi dan para sahabat diuji berat-berat,
kita ni sape? sesuke-suki mahu hidup senang-lenang atas dunia ni...

Ada juga insan yang kurang diuji hidupnya, 
hidupnya sentiasa mudah,
alhamdulillah, bersyukurlah ya sekalian umat,
tetapi, hati-hati!!! sebenarnya itu juga adalah ujian

Ujian daripada Allah
sekadar mahu menguji dia, 
samada SOMBONG ke tidak?
bersyukur ke tidak?
ini kerana ada orang berlaku sombong,
kononnya Tuhan mengasihi dia,
dia tidak memperolehi masalah langsung,
rasa dirinya kononnya dia insan terpilih,
Tetapi sebenarnya dia tertipu dengan tipudaya IBLIS
percayalah...
-amalan dan doa menentukan segala-galanya-

***************************************************************************

Ya Allah, 
bantulah aku dalam mengingatimu 
di mana sahaja aku berada, 
dikala aku senang mahupun susah,

Bantulah aku dalam mensyukuri 
segala nikmat yang telah engkau kurniakan,
walaupun nikmat itu terlalu sedikit, 
walaupun aku sudah berusaha,
aku redha dan aku percaya 
segala perancangan yang telah engkau tetapkan

Dan bantulah aku dalam menjalani ibadahmu dengan sebaiknya,
sesungguhnya aku hambamu yang sangat kerdil
kadangkala lalai dalam melaksanakan perintahmu...amin
Gurlpzzz!!!
kite pon cam nk tercekek bace balik ayt kt atas neh, ya ampun sesungguhnyer aku bukanlah insan yg sempurna... huhuhu , 
gabungan ayat kepala kite ngn sorg hamba allah tu...ayt bajet nak stok-stok ala-ala berpidato je kn, kn,kn ...tp kite ikhlas wooo, ngeee,wink2~~~ (",) 
(pandai gak kite rangka ayat ek??? ;p tapi awatnya mase SPM kau merangkak-rangkak nk wat karangan saadah oiii....asyik2 ko ulang balik ayt, asyik2 ayt kau ulang tayang, asyik-asyik...aisyhhh...errrr =|)


~~~Dh nengok dh filem Janin smlm!,Shakira punyer keje la ni!die pakse kite wlaupon kite dh meronta-ronta hentak2 kaki x mau nengok,x mau!!! (kui3,hahaha... ;p)

2 comments:

intan said...

yeap..
betul tu.. ;)

heee..btw..
best tak cter janin tu?
sangat menakutkan x?

adda said...

@intan: x seram mane pon intan, t'kjut pon ckit jek...best ke x? kite bg 3 bintang okie ;p