Wednesday, August 10, 2011

'akan aku jadi insan seperti dier.....'

Sejenak,

"hei Noor Saadah!sahur..." keadaan cam kabut semacam ???? hah? "mak aku upenyer..."
Kelam kabut roh aku kembali dlm badan, tegang urat saraf aku dr ujung kuku kaki ke ujung bucu rambut, automatik mata aku terbeliak melihat dunia kembali, Alhamdulillah...

Keluar bilik,

"kejutkan emy.." kata mak, aku juz ketuk pintu bilik die kuat-kuat x memanggil p0n name dier
"mane emy?dah kejutkn dier?" ..."dahhh..."
mak mithali aku gak yg kne kejutkn dier hening2 nk dekat subuh neh...

Meja makan,

*mamai lagi* mak ckap "masak kicap aym goreng semlm je, ayam yg dah de rempahnye nape masukkn dlm peti ais tempat keras?" ...aku ley wat muke tahap 1 sen dah x laku kat depan mak ngan abang aku...
"erk?? alamakkk...heeh"

Tengah makan,

"minum air nescafe panas ni..." kami pandang cam xde perasaan dgn muke serabai bagai... mak amikkan cawan dan tuang kan air utk aku dan abang aku sekali.. uisyhh makk... *we are like a child...* begitu sekali! ='(

Tengah makan lg,

mak angkat my grand ma *nenek sebelah abah* p bilik mandi, my grandma dh x ley jln kene pkai kete sorong khas p bilik air... nsib bek abg aku tolong...where is my father? tido/duduk jek... huh

Termenung,

mase tu nasi tengah OTW ke perut melalui kerongkong...that! sume ape yg aku ckap in above??? "Can i being like my beluved mother?..."
juz say 'yes' or 'no' adda! "i?...i dun knoe.."  die terlalu penyabarrr.... !!!

****************************

Jika aku jadik seorang isteri, mama??? suatu ari nanty....akan aku jadi insan seperti dier?? akan aku layan anak aku seperti dier buat? aku terlampau kerdil ya allah~~~

Sabar.... terlalu sabar melayani karenah anak! suami! mak mertua...and her beluved grandchild....... *sume rahsia,curahan kaseh, pengaduan dier ade dlm tangan aku...walaupun kekadang dier mengeluh...*

Aku tersangat takot cederakan perasaan dier, padahal aku tahu mmg ader! how dare u?!adda... ='(



Salam...-9th: fasting day-
 

10 comments:

= d = said...

itu la mak..
terlalu penyabar..
sabar dgn kerenah sume org kat rumah..

Sr. adda said...

@= d =: btul2 =)...kalo xde mak kt umah, sunyi jek...

ieka said...

mak adda mmg baik sgt2..mak cik post kn saye kuih kacang dal...hihihih

ieka said...

mak adda mmg baik sgt2..mak cik post kn saye kuih kacang dal...hihihih

ieka said...

mak adda mmg baik sgt2..mak cik post kn saye kuih kacang dal...hihihih

Sr. adda said...

@ieka:hahaha...amin, alah wat sendri ley jek...saje nak memanje ngn mak kite eh...

ieka said...

ala biar la nk manje2 ngan mak adda..hihihi

Sr. adda said...

@ieka: ehhhh, x ley2....x bole!hahaha

ieka said...

makcik xpe sbb anak pmpn die pun bukan rmai,kalo stakat kwn adda sorg 2 nk manje ngan die,die xkisah..hihihi

ieka said...

*errr,mak cik kate..tertggl la *kate tu..