Sunday, June 23, 2013

LEKA

Salam, 
Sunyi sepi je perasaan ni,
Petang 14 Syaaban 1434h 
Nisfu Syaaban bakal menjelma, 
Apa persediaan kau telah buat adda?
Menggeletar tangan, sayup je jiwa ni...

Detik waktu terus berjalan...
Seribu mimpi berjuta sepi, hadir bagai teman sejati,
Diantara lelahnya jiwa, dalam resah dan airmata,
Ku persembahkan kepadamu, yg terindah dalam hidupku,
Miski ku rapuh dalam langkah... Kadang tak setia kepadamu, 
Namun cinta dalam jiwa hanyalah padamu, 
"Maafkan la bila hati tidak sempurna mencintaimu......." -Rapuh_Opick

Sentiasa mengingati sesama diri sendiri, aku, aku dan aku, bukan untuk menyatakan aku insan yang molek, sebab aku serba kekurangan lah, aku sentiasa perlukan perhatian bimbingan nasihat pemangkin akan diri sentiasa perbaiki menjadi yang terbaik..aku mudah lupa, hangat-hangat tahi ayam katanya, suka berangan diatas kaki sendiri...berjanji tapi tidak kau tepati, manusia...manusia... kalau bukan diri siapa lagi, mak abah kesian depa anak sudah besar panjang tapi depa x penah lelah nasihat yang terbaik untuk anak.....  
Dalam apa jua keadaan, ingat! kau adalah insan terpilih oleh Dia...jgn kesal, tapi kesal lah kau kerana bukan dengan-Nya yang kau cari dalam berdepan setiap Isi hidup..... 
-JariMencoreTikaHatiBerbicara_adda-

No comments: