Saturday, June 11, 2011

kerana mereka, hidup kite...

Kasih ibu membawa ke-syurga, kasih bapa hingga ke-hujung nyawa

percaya atau tidak dalam hidup kite tak pernah pon nak duduk berbual-bual dgn abah

dalam semua perkare kite hanya akan mencari emak, emak, emak dan baru abah tapi kemungkinan kite mendahului abang dan kakak kite dulu baru abah

kejam x? tapi tu la realitinya ...tapi tu bukan bermakna kite x sayangkan abah, kasih itu tetap bercambah

cume kami adik-beradik memang terlalu rapat dgn mak berbanding abah, abah garang dan kedekut laaa!haha (hampeh punye anak! =| )

yeah, tapi yg musykil abah bole ramah dgn kawan-kawan kite, kite yg anaknye ne???pelik tapi tu la benarnye

abah, abah, abah, kekadang cemburu teng0k orang lain rapat dgn abah-abah mereka ... halus je perasaan tu meresap dalam ati kekadang sampai x perasan ade air pancut kat mata ni

walaupun x mesra, cakap p0n untuk yg perlu je...tapi perasaan  kaseh tu still ade...die la hantar pergi dan balik sek. dolu-dolu, die la besarkan kami adek beradik sebelum bersara , mase tu kite baru darjah 3...kita nak b0ngsu, ade lg atas 4 org lagi kene tanggung, dah bersara?!...mak cite risau die time tu, 

alhamdulillah rezeki berkat doa mak dgn abah sentiase ade, padahal kite tahu 'kesempitan' tu sentiase ade sehinngga ke hari ini

meminta-minta perkara yang x berwajib, benda yang x sepatutnya, padahal benda tu mampu beli tapi bg diorang tu bukan keperluan utama ... hidup dah biase mak dgn abah didik camtu, keinginan tu kekadang k0song! zERO! tapi yg sebebenar-benarnya berkocak!haha... 

sebab tu hidup kite x terlalu taksub meminta (nak ikot trend kononye..) walhal bende yg remeh-temeh kite pikir 2-3 kali, kal0 mampu baru beli (sebab tu aku jadik org yg kededut, tapi stil lembut d'hati, erk??!haha...) bukan xde perasaan , tapi ....... ;p sebab tu bile teng0k kawan-kawan ade itu ini kite x ralit...dah biase, mak p0n selalu suruh amalkan ayat/surah jauhkan sifat dengki... alhamdulillah,,,kite x terlalu ikut bengkak hati remaja ne,,,ikut yang mampu je...(yeker??heeh...)

sekarang kakak, abang kite sume dah kerje, ape yg diorg nak sume beli sendiri, tinggal kite seorang...ape lagi kejenye asyik pawww diorg la...adek manje kataken... ;p
**********************
ermmm...19 Jun,(ahad minggu ke3 bulan jun) Hari Bapa Semalaysia, 
8 Mei,(ahad minggu ke2 bulan mei) Hari Ibu Semalaysia tahun 2011...

kerana mereka,
kerana mereka aku lahir,
kerana mereka aku membesar,
kerana mereka aku belajar,
kerana mereka aku berdikari,
kerana mereka aku berjaya,
kerana mereka aku bernafas,
kerana mereka aku hidup,
kerana mereka aku menjadi seorang insan,
insan yg seawalnya dulu hanya sehalai kain putih bersih,
sehingga menjadi corak yang berukiran campuran warna-warna kehidupan,

kerana aku mereka berkorban
mengapa tidak kerana mereka aku juga perlu berkorban,
bahagiakan mereka, pelihara mereka, kaseh kan mereka?
mengapa tidak? walaupun bercerai nyawa mereka dari badan,
tetapi tanggungjawab sebagai anak tidak akan putus!
doa anak-qnak yg soleh dan solehah =)



p/s: mak tido sambil mulut terlopong kat depan kite sekarang neh,hahaha...cian penat baru balek antar sedare nikah tu ;p -selamat ari abah, assalamualaikum-


4 comments:

blogtilldrop said...

entry yang menarik

PinkLuscious said...

yep2..setujuuuu..mak ayh segalanya2~

Sr. adda said...

@blogtilldrop: kamo dh jadik seorg bape, tahukan betapa payahnye...huhuhu... hepi father day! =)

Sr. adda said...

@PinkLuscious: sayg mereke walau sesusah mane pon taw ;p