Friday, January 30, 2015

Terkisah.

Berakhir di Januari...
Pasti dirindui 
Kerjaya pertama aku
Rezeki pertama aku
Pendapatan pertama aku
Pengalaman pertama aku
Manis pahit masin kelat tawar aku telan
Tak akan hilang dari sudut hati
Dihadapan? sedang menanti
Bayang tiada, cahaya petunjukMu aku nanti dalam debar
Sebulat suara aku berserah hanya padaNya.
Kuasa Doa jangan sekali cuba dinafikan
Ikhlaskan hati adda, kau mampu :) yup! woot woot.

Dihempas gelombang dilemparkan angin
Terkisah bersedih bahagia
Di indah dunia yang berakhir sunyi
Langkah kaki didalam rencanaNya
Semua berjalan dalam kehendakNya
Nafas hidup cinta dan segalaNya
Dan tertakdir menjalani segala kehendakMu ya robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya padaMu ya robbi
Bila mungkin ada luka cuba tersenyumlah
Bila mungkin tawa cuba bersabarlah
Kerana air mata tak abadi
Akan hilang dan berganti
Bila mungkin hidup hampa dirasa
Mungkinkan hati menrindukan DIA
kerana hanya denganNya hati tenang
Damai jiwa dan raga
Dan tertakdir menjalani segala kehendakMu ya robbi
Ku berserah ku berpasrah hanya padaMu ya robbi.....-TakdirOpickMelly

Lamgkah ini perkuatkanlah, sabar ini teguhkanlah, rasa ini tenangkanlah, hati ini ikhlaskanlah, takdir ini redhakanlah dan usaha ini kau perkenankanlah. :) Kan! ok, timbang-timbang berat badan asal susut lagi 2 kg?? OMG OmG erkk aiyoyooo aku bersenam pon tiada kesempatan mana lari berat aku, ada masa ini boleh lah aktif balik exercise yang merindui aku kannnn. urmmm *senyap* *sunyi* *alunan muzik sahaja berkumandang* *keluhan panjang yang kedengaran* *pejam mata seketika* *hati sebak* *celik mata* * tarik nafas panjang* *senyuman aku ukirkan* bla la sebelum airmata ini menitis lagi. hahahaha BYE. Assalamualaikum. -Adda_JariMencoreTikaHatiBerbicara


No comments: