Wednesday, September 21, 2011

Masalah Dunia

Hanya sebuah cerita pendek yg tiada permulaan dan x de klimaks dan pengakhiran pon,haha…ketika org busy membuat thesis, aku busy pulok nak update blog, hanya nak lepaskan gian sekejap nih nak menaip, asyik menaip thesis je, korg x tension ape, aku koq cam biul pale…org dok cita aku x per, dah siap tinggai nak biding jek,over bnor?mmg nak kne keletuk pale buku lali neh!haha…hanya allah je tau ape yg aku buat,huhuuhu

Masalah dunia, x penah ade yg surut, masalah tiada penghujungnya disebalik kepintaran seseorang itu dalam menyelesaikannya sebaik mungkin, mencabar juga tanggungjawab baru yg aku pikul, walaupon masalah tu remeh je…x ley, aku cepat gelabah,aku masalah sebesar zarah pon saje je besar-besarkan sebesar lautan yg xde penghujung riwayatnye!!!haha…kalo biul sangat dah pale, aku senyap je, aku dah x mampu buat pape

Aku x paham dengan manusia yg terlampau suka menyembunyikan dirinya disebalik batu itam yg berkeliaran semut itam…terlampau privacy,aku selagi org share ngan aku, aku jalan jek siap tepuk tampar sekali, tapi kalo orang yg terlampau nak menyembunyikan sesuatu…tetapi dalam masa yg sama wat orang tertanya-tanya, baran gak aku…masalah dunia betul! It’s ok that his/her problems/matters…selagi x mengganggu atau kucar-kacirkan dunia Sdn. Bhd aku ni…. Tapi ingat!selagi kau terlampau suke menyembunyikan ape-ape kejadah hal la x kisah la, tapi jangan terlalu menyibuk ngan dunia org sangat la….KAU,KAU,KAU…AKU,AKU,AKU! But sharing is caring =) sweetz jek ken…heeh

Aku dah dapat 2 assignment dalam 2 minggu semester baru..and the next, next and next…oh no! dengan masalah kat rumah ni x de air,  masalah ape pulak tangki rumah sewa aku neh, saje jek nak jadikan aku kambing gurun kan! Huhuhu…harap settle around dis week….student life mengajar aku hidup berdikari, matang, berjimat semestinya, dan mengajar aku bersuara daripada seorang hamba allah yg sangat pendiam menjadi seorang yg kuat membebel dalam diam,uhuk3…

Pukul 12 suda…my rumate sebelah bantal ni dh lame tido, so, aku DENGAN hidup aku LAPTOP dan MUSIC… my lappy tengah berkumandang lagu “KU PINANG KAU DENGAN BISMILLAH”

"TUHAN BERIKANKU CINTA,UNTUKKU PERSEMBAHKAN HANYALAH PADAMU, DIA ANUGERAHKAN KU KASIH, HANYA UNTUK BERKASIH BERBAGI DENGANMU, ATAS RESTU ALLAH, KU NGIN MILIKIMU, KU BERHARAP KAU MENJADI YANG TERAKHIR UNTUKKU, RESTU ALLAH KU MENCINTAI DIRIMU, KU PINANG KAU DENGAN BISMILLAH…………….." assalamualaikum

4 comments:

Unknown said...

indahnye bahasa:)
love this^_^

Sr. Maryam Fatanah said...

wow ! adda...suka lagu yg adda tulis kat bwh tuh..lalalalal

adda said...

@tiEra: heheheh, sesekali sekala...adda x sempat singgah blog, kalo line laju adda singgah n comment ok ;)

adda said...

@Sr. Maryam Fatanah: hahaha, tettt!kekeke...penuh makna tu ;)