Monday, December 23, 2013

SEKADAR PILIHAN

Kalau bukan dia tidak pilih kamu,
Belum tentu aku jadi pilihan kamu
Kalau aku bukan pilihan pertama kamu
Adakah aku pilihan terakhir kamu?

Pilihan bukan sekadar pilihan
Kalau bukan dia tidak pilih kamu
Tidak aku dipandang kamu

Pilihan bukan sekadar pilihan
Belum tentu aku jadi pilihan kamu
Dibenak kamu tidak terlintas akan aku

Pilihan bukan sekadar pilihan
Kalau aku bukan pilihan pertama kamu
Sekadar memandang tapi bukan dihati

Pilihan bukan sekadar pilihan 
Adakah aku pilihan terakhir kamu?
Sungguhpun aku sekadar pilihan yang lain,
Tidak aku memaksa untuk kasih itu
Sudah pasti keikhlasan hadir sendiri merungkai persoalan

Peluang pilihan itu kau yang pilih
Selagi ada peluang yang terbaik
Tiada salah kamu harus memilih
Tapi pilihlah dengan 'Mata Hati'....

***Jauhsuduthatitidakmemintatidakmemaksatidakmeghalang,apasekalipunjikaAllahsudahhadirkandiajadisebahagianhidupakuakuterimadenganikhlasnya,akusiapamahumenolaktakdiryangtelahditentukan...Assalamualaikum, Nite #terasadirikerdil #sisih...-adda_JariMencoreTikaHatiBicara-

No comments: