Saturday, January 28, 2012

Menanti Sebuah Cerita...



Ketika surya menampakkan cahayanya, ku gapai hari terangku,
Menanti sebuah cerita, yang pasti akan terjadi didiriku
Kiniku mulai mengerti artinya cinta, walau senda  tawa,
Namun hatiku mulai merasa, bila dekat lelaki aku pun malu
Akulah kembang perawan, ingin mulai merasa,
Perasaan yang pasti milik semua insan
Aku mulai jatuh cinta, papa biarlah aku menikmati semua anugerah di hidupku...

**********

Cak Ahh! (,")
dewasaka aku dalam mengenal hidup didunia ni?
dari hari ke hari aku mulai belajar erti ke'manis'an dan ke'pahit'an hidup
tidak jemu dalam mengharapkan yg terbaik selama seusia aku
walaupun hidup tidak sehebat, sekaya, sesenang orang yang sentiasa mengharapkan ke'senang'an
tp aku 'senang' sekali dgn idup aku, tidak perlula aku hendak m'banding2kan aku dgn org lain
aku sendiri ade bahagia aku, aku sendiri ade kesenangan aku sendiri, 
aku sendiri ade ketenangan aku sendiri tanpa perlu diciptakan oleh orang lain
dari rahim mak aku melihat dunia, 
dunia yang mengajar aku erti kematangan dari setiap saat ke saat,
dari setiap titipan doa mengajar aku erti kehidupan
dari didikan emak, abah, abang dan kakak aku bertatih, merangkak dan berjalan
aku menganalisis dr setiap corak ke corak, dr setiap sudut ke sudut
ukiran apakah sepatutnya perlu aku lakarkan?
dr setiap hembusan yg dihembus bersyukurkah aku menikmati anugerah terindah dihidupku?

-adda_JariMencoretTikaHatiBerbicara-

No comments: