Sunday, July 6, 2014

Hei Kenapa.

Assalamualaikum,
Salam 8 Ramadhan 1435H, moga-moga kau sampaikan aku, kami ke akhir Ramadhan,
Amin.

Banyak rasanya permintaan Ramadhan ni, sungguh niat tu ada, tindakan je ada atau tidak,
Moga-moga dikuatkan semangat, iman suasana Ramadhan tu, istiqamahlah dalam setiap ibadah.
Haishhh jgn buat ayat poyo boleh x? haha buntulah...bila?

Bila hati ni nak tenang? aku benci betul lah, 
Jika ini balasan terhdap perlakuan aku, Ya Tuhan kau maafkan lah diri aku yang tak pernah lepas buat kesilapan, tapi aku tertanya-tanya?, Manusia mmg suka bertanya pon. 

Aku tak ada apa pon nak bertanya,cuma...
KENAPA, KENAPA dan KENAPA.
Dah kenapa apa kau adda? apa-apa pon boleh.

Kenapa datang, aku tak memanggil,
Kenapa buat, aku tak menyuruh,
Kenapa minta, aku tak meyatakanpon,
Kenapa memberi, aku tak pernah paksa MEMINTA,
Kenapa nak sakit, aku tak ada niat,
Kenapa mempersoalkan, aku tak suruh bertanya,
Kenapa begitu begini, aku tak mengkehendaki begini begitu pon,

Kenapa, kenapa, dan kenapa.
Itu kerja Allah, telah Dia tetapkan semua tu, kenapa perlu kita memperdebatkan,
terima, terima sajalah apa yang berlaku, ada jawapan disebalik kenapa,
Tiada niat mahu sakitkan hati sesiapa disekeliling aku, Kekadang tak dipinta, tapi keadaan yang memaksa, betullah serba kurang, bukan sebaik mana, bukan sesempurna mana, walaupun sebetul-betulnya cuba pelihara, menjaga sehabis mungkin, tapi apakan daya, tak termampu, ada jugak durinya.

Kenapa aku?, *senyum* ...kau insan terpilih oleh Dia, Syukurlah. Hadapi dengan tenang, cuba yang terbaik. Ya Allah, takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengan segalanya :) chillex ;) Masih kurang rasaku, Maaf. -adda_JarimencoreTikaHatiBerbicara

No comments: