Wednesday, February 2, 2011

1,2,3,4 . . . . . nyanyi


Nak nyanyi nie...(elok-elok musim tengkujuh hujan je turun, ko nak tukar cuace jadik musim tengkujuh salji plak turun ker? ;p)

serius nie! lagu inspirasi kala kite tensi0n...kite men kire-kire eh... =)

Satu...
kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu

Dua...
sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu

Tiga...
lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah

Empat...
mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih

Ibu...
kuingat dahulu
Menyisir rambut ku kemas selalu
 
Ayah... 
menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang...
dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang... itu bidalan
Harus kau renungkan

andai…
kau beroleh bahagia
ingat itu bukan untuk selamanya

andai…
kau dalam sengsara
ingat itu bukan untuk selamanya
hidup ini sementara…hidup ini sementara
-aris ariwatan-

1. kekadang kite leka ngan duniawi kite lupe nak bersyukur dan berdoa pada allah.

2. kal0 org tanye sape kawan bek ko? kite akan jawab 'mak' ...die tahu segale-galenye tentang kite melebihi kawan-kawan kite... tak de secret-secret...balek umah jek die akan tye 'ade cite baru? ade amik gambar baru?' busy body btol la mak kite neh...tapi kite suke! =) (byk dah die nangis sbab kite mase kite baby...cian die..ermm...)

3. pelik tapi benar, nak dengar abah bercakap ngn anak-anak? bagai ade emas dlm mulut...tapi kalo bercakap ngan kawan-kawan kite,bole plak emas tu ilang kemane ntah x tahu...peramah bagai...huhu...

4. Kekasih...pasan gak, org kalo x de kekasih punyela mak ayah tempat mengadu, gambar mak ayah depan mate,siap tampal ag, tapi dah ade kekasih, ntah kemana terebangnye gambar mak ayah, gambr kekasih dimana-mane ade je...gitu sekali erk?...

Mak abah, kite x tau camne rupe paras kite kalo dorang dh xde, tapi kite sentiase bersedia berdepan ngn ketentuan allah (sedia ke? insya'allah)...tp dorang gak kene redha kalo kite sendiri pegi dulu...huhu (aisyhhh...)

makin bess duk kat umah nie, layan karenah baby kecik asyik menjeritttt jek keje die, asyik praktis vokal jek keje die x bushan-bushan...kite x jemu-jemu jdik guru vokal die plak,,,heeh......haaaa...haaaa...laaa...laaa...haaa...;p




1 comment:

Si Gadis Pipi said...

tq tag:) akn cube buat .. skg ne sgt2 bz :)