Tuesday, January 18, 2011

we want peace! =)


Jika anda menyayangi seseorang itu kerana Allah,  
maka janganlah bertengkar dan berbalah dengannya,
janganlah menanyakan sesiapa tentangnya,
kerana orang yang ditanya itu mungkin memberitahu anda perkara yang mengelirukan yang boleh menghalang perhubungan anda dengan seseorang...

Salah faham selalu berlaku dalam idup kite, kepada kawan-kawan memang banyak kali ler, family ker, pakwe, makwe korang ker kan...padahal, sesuatu rahsia mungkin terpakse dirahsiakan untuk kebaikan,tetapi hal-hal camtu la selalu disalah ertikan...wat kite pulak sendiri serba salah...aisyh2...susah giler nak jge ati org!!! ... =/

 
************************************************************************


Semoga kamu mendapat cukup KEBAHAGIAAN untuk membuat kamu bahagia, 
cukup COBAAN untuk membuat kamu kuat, 
cukup PENDERITAAN untuk membuat kamu menjadi manusia yang sesungguhnya,
dan cukup HARAPAN untuk membuat kamu positif terhadap kehidupan.

Bahagia
ye...kite bahagie ngn orang tersayang, pakwe je lom ade ag,kekeke,ngeee~~~ sesuai la ngn nama kite : NOOR SAADAH = CAHAYA KEBAHAGIAAN! ececeh, layakkah kite terima kebahagiaan yg hakiki???...opsss...
Cubaan
terlalu byk cubaan, lagi2 tengah study...mmg mereng gak diwatnyer, ala sume org same je la...
Penderitaan
setakat nie alhamdulillah,xde pe la yg derita sampai rse nak bunuh diri tu... ahaks2~~~ 
Harapan
selalu memasang harapan, kire cam berangan ler tu, tapi usaha selalu hampeh!, pe nak jdik adda oiii... xpe, berangan-berangan gak, asalkan berpijak dibumi yg nyata okie... =)



tajuk thesis? pikir...pikir...pikir...mak pikir kan!? =|

6 comments:

Maryam Fatanah said...

yeay adda...btol tuh

n.a.d.i.a said...

setuju!!..perhh..giler ar..soh mak ko pikir kan tjuk thesis tok kite sekali..hehhehe

Nieza Micha said...

hoho.. tp disebabkan manusia ni selalu ade rase ingin tahu.. so, dorang korek rahsia tu... last2 diri sendiri merana bile dah tau... huhu..

adda said...

@Maryam Fatanah: yeahhhh! btol3... ;p

adda said...

@n.a.d.i.a : arrr...xde2, sruh mak ko sendri yg carik ken...heeh
yeahhh...setuju!

adda said...

@nieza : ko ker?hahahaha...biasela tu....sibuk sgt ken sume nak tau, ag2 pompuan...huuh